دسته‌ها
عمومی

10 مزایای اجرای یک برنامه وفاداری مشتری

برنامه های وفاداری در سال های اخیر به دلایل متعددی به رسمیت شناختن جدیدی داده شده است. اولاً به این دلیل که برنامه های وفاداری مشتری مزایای مختلفی برای شرکت ها دارند، بلکه به این دلیل که به بخشی مورد انتظار از تجربه مصرف کننده تبدیل شده اند. با این حال، در بازار امروز، به سادگی داشتن یک برنامه وفاداری سنتی کافی نیست. در واقع یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۵ دریافت که ۴۲٪ آمریکایی ها خرید با برندی را که پس از دو تجربه بد به آن وفادار هستند، متوقف خواهند کرد.

به منظور افزایش برنامه وفاداری ROI و حفظ کلی مصرف کننده، شرکت ها به گسترش پاداش وفاداری خود برای گنجاندن اقدامات اجتماعی و رفتاری، مانند پاداش ارجاع و امتیاز برای محتوای تولید شده توسط کاربر، در حالی که همچنین تلاش برای ارائه مشتریان خود را با یک تجربه شخصی تر گرفته شده است. گسترش بستگی به ترکیبی از برنامه ریزی دقیق و نرم افزار وفاداری مشتری مناسب دارد. اما آیا واقعا ارزش تلاش را دارد؟ خیلی ها استدلال می کردند بله!

وفاداری مشتری چیه؟
وفاداری مشتری به عمل انصراف از محصولات و خدمات یک شرکت خاص به طور مداوم بر رقبای خود اشاره دارد. هنگامی که مشتریان به یک شرکت خاص وفادار هستند، تصمیم خرید آنها تحت تأثیر قیمت یا در دسترس بودن قرار نمی گیرند. آنها ترجیح می دهند صبر کنید — و حتی پرداخت بیشتر — برای دریافت همان خدمات با کیفیت و محصول آنها آشنا هستند و قدردانی.

دامنه برنامه های وفاداری مشتری
یک مطالعه اخیر توسط مشاوره نادر می گوید که به گفته ۸۳ درصد مشتریان، برنامه های وفاداری باعث می شود که احتمال ادامه کسب و کار با شرکت های خاصی بیشتر شود.

برنامه های وفاداری مشتری نقش عظیمی در حفظ مشتریان ایفا می کنند. در این بازار بسیار رقابتی، که در آن مشتریان به سرعت ارائه دهندگان خدمات یا تامین کنندگان خود را به دیگری در مواجه با هر گونه ناراحتی سوئیچ، برنامه های وفاداری مشتری راه را نشان می دهد.

چرا برنامه های وفاداری مشتری برای کسب و کار ضروری است؟
حفظ مشتری همیشه آسان نیست، اما داده ها نشان می دهد که مشتریان ۶۷ درصد بیشتر خرج می کنند زمانی که بخشی از یک برنامه وفاداری پایدار مشتری هستند. حقیقت به گفته می شود، برنامه های وفاداری مشتری استراتژی های کوتاه مدت حفظ مشتری نیست. هر چه مشتریان از برنامه های وفاداری لذت ببرند، احتمال چسبیدن به یک برند خاص بیشتر است و وفادار باقی می مانند.

برنامه های وفاداری مشتریان –آمار و روند
آمار زیر را بررسی کنید تا اهمیت برنامه های وفاداری مشتری و اینکه چگونه در تصمیم گیری های خرید مصرف کننده موثر هستند را بهتر درک کنید:

69 درصد از مشتریان می گویند که برنامه های وفاداری بر انتخاب خرده فروش خود تاثیر می گذارد
57 درصد از مشتریان به برنامه های وفاداری می پیوندند زیرا می خواهند پول پس انداز کنند، در حالی که 37.5 درصد برای دریافت پاداش برای آن می روند
50 درصد از مشتریان می گویند رفتار خود را برای رسیدن به یک ردیف بالاتر از برنامه وفاداری مشتری تغییر دهید
76 درصد مشتریان بر این باورند که برنامه وفاداری رابطه خود را با برندها تقویت می کند
آیا برنامه های وفاداری فروش را افزایش می دهند؟
آیا برنامه های وفاداری فروش را افزایش می دهند؟ بله، برنامه های وفاداری فروش و درآمد را افزایش می دهد. وفاداری مشتری اهمیت دارد زیرا تکرار مشتریان بیشتر صرف هر معامله می کنند. مشتریان وفادار بیشتر احتمال دارد به بازخرید، مراجعه بیشتر، و سعی کنید ارائه جدید است. آیا می دانید که افزایش رستگاری مشتریان 5 درصد می تواند سود را 25 درصد تا 95 درصد بهبود بخشد؟ برنامه های وفاداری انگیزه اثبات شده را به مشتریان شما را بیش از رقبا را انتخاب کنید و آنها را به مغازه اغلب. یک برنامه وفاداری به خوبی طراحی شده و اجرا شده تاثیر مثبت بالایی بر وفاداری کسب و کار و مشتری شما دارد.

چرا برنامه های وفاداری کار می کنند؟
برنامه های وفاداری کار می کنند چرا که آنها باعث می شود مشتریان خود را احساس به رسمیت شناخته شده و خاص است که بیشتر منجر به حفظ و نگهداری، ارجاعات بیشتر و سود. پاداش مشتریان خود را برای وفاداری و تعامل مکرر خود را با نام تجاری خود را می تواند کمک به تشخیص نام تجاری خود را از رقبای دیگر و همچنین باعث می شود مشتریان احساس ارزش. یک برنامه وفاداری بزرگ که ارزش اضافه می کند می تواند چرخه زندگی وفاداری را تسریع کند.

در اینجا فقط برخی از مزایای برنامه های وفاداری مشتری.

مزایای برنامه های وفاداری مشتری

  1. افزایش درآمد: افزایش حفظ و نگهداری مشتری کمک می کند تا افزایش سود تنها به این دلیل که مشتریان وفادار در حال حاضر اعتماد به نام تجاری خود را و در نتیجه به احتمال زیاد به صرف بیشتر. با توجه به تحقیقات اشاره شده در بالا، افزایش حفظ و نگهداری تنها 5٪ از طریق برنامه های وفاداری مشتری می تواند درآمد 25 تا 95٪ افزایش دهد.

2- صرفه جویی در پول: در حالی که ایجاد و اجرای یک برنامه وفاداری یک سرمایه گذاری است، استراتژی های حفظ و نگهداری مشتریان اغلب ارزان تر از جذب مشتریان جدید است. کسب مشتریان جدید می تواند 25 درصد گران تر از حفظ مشتریان فعلی باشد.

  1. جمع آوری داده های ارزشمند: اکثر مصرف کنندگان مدرن ترجیح می دهند یک تجربه شخصی, با بیش از نیمی از نسل K و تازه کار گزارش شخصی سازی به عنوان یک اولویت بالا. با تشویق مشتریان خود را به پر کردن پروفایل به عنوان بخشی از برنامه وفاداری خود را، شما می توانید داده ها را دریافت کنید، بنابراین شما نه تنها می توانید تجربه مشتری شخصی، بلکه برای ایجاد کمپین های بازاریابی هدفمند، افزایش پیوند خود را با مشتریان، و حتی اجرای برنامه ارجاع خود را.
  2. مصرف کنندگان احساس قدردانی: جامع, شخصی برنامه وفاداری مشتریان خود را احساس می کنند که آنها یک ارتباط عاطفی با نام تجاری خود را و صبر مشتری در صورت اشتباه را افزایش می دهد. شما می توانید قدردانی را با گنجاندن امتیاز “تعجب و لذت” و یا پاداش برای مناسبت های خاص مانند تولد مشتری را افزایش دهد.
  3. افزایش فروش: با شخصی سازی تجربه خرید مصرف کننده از طریق داده های جمع آوری شده، شما می توانید پیشنهادات بهتری را به مشتریان خود، که پس از آن احتمال خرید یک محصول پیشنهادی مشتریان خود را افزایش می دهد.
  4. اندازه گیری وفاداری از طریق تعامل: داده های برنامه اجازه می دهد تا شما را به ردیابی تجزیه و تحلیل و مشاهده گزارش، اندازه گیری اثربخشی وفاداری مشتری در فروش خود را. اندازه گیری متریک حفظ و نگهداری مهم مانند تعامل برنامه، تکرار نرخ مشتری، و فرکانس خرید.

۷- ارتباط بهتر: برنامه های وفاداری به شما راه مستقیمی برای برقراری ارتباط با مشتریان می دهد که می تواند به ویژه در شرایط اضطراری مانند فراخوان مفید باشد. با تطبیق تاریخ خرید، شما می توانید مشتریان مربوطه در مورد یک محصول به یاد می آورد به جای ارسال یک ایمیل عمومی است که نادیده گرفته خواهد شد ایمیل. علاوه بر این، شما می توانید برنامه وفاداری خود را برای ترویج فروش، رویدادهای خاص، و به نمایش گذاشتن محصولات جدید استفاده کنید.

  1. یک برنامه خوب خودکفا است: در حالی که طول می کشد کمی از کار برای ساختار یک کمپین وفاداری قوی و برای پیدا کردن نرم افزار متناسب با نیازهای شما، برنامه خود را خودکفا است. در حالی که توصیه می شود که شما متریک های آن را نظارت کنید، برنامه به اجرا بر روی تنظیمات انتخاب شده خود ادامه خواهد داد.
  1. جذب مشتریان جدید: یک برنامه پاداش خوب می تواند مشتریان جدید را از چند راه جذب کند. اول ، اگر شما ارائه امتیاز و یا تخفیف برای ثبت نام ، شما به طور خودکار قادر خواهید بود برای اضافه کردن مشتریان جدید به لیست پستی خود را تنها به این دلیل که مشتریان می خواهند به استفاده از تخفیف. در همین حال ، اگر یک مشتری می بیند یک برنامه وفاداری خوب که در آن پاداش در دسترس هستند ، آنها بیشتر احتمال دارد که سعی کنید نام تجاری خود را تنها به دلیل پاداش به راحتی در دسترس است.

از سوی دیگر مشتریانی که از برند شما راضی هستند ممکن است تجربه خود را حتی بدون برنامه ارجاع با دوستان به اشتراک بگذارند. البته، آن را نسبتا آسان به ترکیب وفاداری و پاداش ارجاع خود را به پلت فرم omni کانال به منظور افزایش ارجاع بیشتر و جذب مشتریان جدید است.

  1. مقدار زیادی از اتاق برای رشد: یک برنامه وفاداری خوب نیاز به راکد. در حالی که برنامه های وفاداری نسبتا خودکفا هستند، شما همچنین می توانید برنامه وفاداری خود را با گنجاندن جنبه های بازاریابی حتی بیشتر، از جمله بازاریابی ارجاعی و تجارت بصری تغییر و بهبود بخشد. به عنوان مثال، اگر شرکت شما نیاز به یک سهام از عکس های مشتری شامل یک محصول جدید، مشتریان وفادار خود را رفتن به منبع خواهد بود. پس از همه, چه کسی بهتر است برای ترویج نام تجاری خود را در یک عکس نسبت به کسی که در حال حاضر با محصولات خود را آشنا?

تأثیر برنامه های وفاداری بر مشتریان
یک برنامه وفاداری به خوبی اجرا شده نشان می دهد که شما مراقبت می کنید و رابطه خود را با مشتریان خود که منجر به تقویت وفاداری و حمایت می شود، گسترده تر و محکم می کنید. نام تجاری شما نیز به شدت توسط مشتریانی که بخشی از برنامه وفاداری شما هستند درک می شود و در نهایت اعتماد خود را به کسب و کار شما تقویت می کند.

تاثیر وفاداری مشتری
وفاداری مشتری تاثیر تمام متریک های مهم مهم برای اجرای یک کسب و کار موفق است. اگر شما مشتریان شاد و راضی، آنها همچنان به خرید از شما، صرف بیش از دیگران، کمتر فرار، و بیشتر احتمال دارد برای تبدیل شدن به طرفداران نام تجاری. مشتریان جدید تمایل به هزینه های بیشتری برای به دست آوردن، و پول به اندازه وفادار صرف نیست، تکرار مشتریان. نگه داشتن مشتریان آینده برای بیشتر حیاتی است به موفقیت کسب و کار.

با ایجاد یک برنامه وفاداری جامع است که اجازه می دهد تا برای تکنیک های بازاریابی مدرن، شما می توانید مشتریان خود را به طرفداران برای نام تجاری خود را تبدیل کنید. از آنجا که مصرف کنندگان مدرن اعتماد همسالان بیش از تبلیغات، پرورش مشتریان وفادار که پس از آن از طرف شما صحبت می کنند به سادگی یک حرکت کسب و کار هوشمند است.

در حالی که برنامه های وفاداری را کمی از کار و برنامه ریزی، آنها قطعا ارزش پیاده سازی و کمک خواهد کرد که اطمینان از موفقیت کسب و کار آینده است. برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا راه حل های ما برای برنامه شما مناسب است، اتمام 10 مزایای بالای پلت فرم وفاداری مشتری ضمیمه ابر و یا درخواست نسخه ی نمایشی امروز.

چگونه برای شروع یک برنامه وفاداری مشتری؟
از آنجا که شما از مزایای برنامه های وفاداری آگاه هستند، چرا یکی برای کسب و کار خود را پیاده سازی نیست؟ برای شروع، شما باید مطمئن شوید که برنامه وفاداری مشتری خود را مکمل کسب و کار شما. به عنوان مثال:

آیا آن را برآورده الزامات کسب و کار خود را؟
چگونه می توانید یک تناسب بدون درز با هویت نام تجاری خود را اطمینان حاصل کنید زمانی که شما برای یک برنامه وفاداری برنامه ریزی?
آیا می دانید مشتریان شما از یک برنامه وفاداری چه انتظاری دارند؟
با در نظر گرفتن این سوالات می توانید شروع به برنامه ریزی خود کنید.